CLICKable

19 August 2011

Syahdu

hari ni hari last kuliah sebelum 
Pengalaman Berasaskan Sekolah
minggu depan
dan 
Hari Raya Aidilfitri
minggu berikutnya

macam biasa lah
kalau raya
semua orang balik kampung
siapa tak suka kalau balik kampung
jumpa keluarga
jumpa emak
jumpa ayah
jumpa adik beradik
raya sama-sama
bergurau senda

kelas hari ni
sugul je semua
semua orang dah tak fokus
semua orang dah fikir rumah
semua orang dah tak sabar nak balik
naik kapal terbang
naik feri
segala benda nak naik [=.="]

aku?
jeng3~
syahdu la
syahdu je hati
nak jugak beraya ngan mak ayah
nak juga menganyam ketupat
nak juga buat kuih raya
nak salam mak ayah
nak minta ampun
nak ziarah kubur
nak ketawa2 dengan abang kakak

semua tu harapan je
tahun ni beraya pun tak tahu lagi kat mana
silap2 beraya kat shopping complex
ramai yang invite raya dengan family dorang
tapi aku berat hati
sebab aku yakin
aku akan makin syahdu
sebab tengok kawan2 aku beraya dengan family
dan aku cuma orang asing yang menumpang

bila difikir2kan balik
tak patut aku sedih
tak patut aku syahdu
aku yang decide tak nak balik raya
AMEKAU!!!

p/s: aku nak beraya dengan keluarga..kalau bukan keluarga kandung pun..keluarga angkat pun jadila..sekurang-kurangnya aku beraya dengan keluarga..

"JAUH BAU BUNGA, DEKAT BAU TAIK!!"

1 comment:

coco jerry said...

npa x nk blik ari tu??