CLICKable

26 July 2011

Penghargaan Harapan

kadang2 diri bagai tidak dihargai
susah payah berpenat-penat
nak mudahkan orang lain
tp dilayan bagai rumput di tepi jalan
hati memang sakit
sabar harus perlu
itu saja harta yang ada pun

demokrasi
adakah?
lu fikir la sendiri

jangan susahkan benda yang mudah
yakin atas usaha orang lain
kerana semua orang inginkan yang terbaik
untuk diri sendiri dan komuniti

berhentilah meletakkan harapan yang tinggi
kerana jika terlalu tinggi
andai ia terjatuh
hancur berkecai menjadi debu
segalanya musnah

harapan aku masih tinggi
biar
aku ingin teruskan berharap
biarlah
kerana belum pasti harapan itu terjatuh
untung sabut timbul
untung batu tenggelam
manatau harapan dan impian menjadi kenyataan
bulat mata semua
doakanlah aku bahagia
kalau harapan tu berkecai pun
biar
biar aku tanggung sendiri
bukan tak biasa kecewa
bukan tak biasa sedih
bukan tak biasa menangis

andai ajalku tiba hari ini
aku cuma ingin semua orang tahu
aku sayang semua orang yang aku kenal
kalau aku mati
aku tak kan jadi hatu makan korang
sebab aku sayang korang
terima kasih sebab menjadi satu bahagian daripada
aku

aku kan poyo
kau hade?

p/s:
1. aku mengundi bukan kerana aku suka yang itu..tapi aku tak suka yang lagi satu
2. hitam-hijau tak harmoni..hitam-pink sangat harmoni
3. mak jemah ada dua orang anak..dua2 cantik..salahkah?
4. aku memang bukan budak baik..siapa yang anggap aku baik..siapa suruh??!!ADA AKU KESAH??!!

J

25 July 2011

MELUAHKAN

rasa macam nak meluahkan perasaan pada someone..
dem! poyo giler!
dush3!! [tumbuk muka sendiri!]
poyo ke kalau nak luahkan perasaan?
ya..sangat poyo bagi orang yang tak ada perasaan


oh..aku poyo dan aku ada perasaan
kau hade??
kau poyo dan perasan!!
ceit!~

lama tak update entry
nak update entry pasal birthday haritu
banyak gambar nak tempek
tapi belum ada masa
macam biasa lah
bila ada masa
cerita pula dah basi berulat-ulat
yew~~

banyak kerja..
caucincau~

p/s: alamak! lepas ni ayat kena cover2..

18 July 2011

:TENSION:






tension
tension
tension
tension
tension
!!!!!!!!!!!!!!

15 July 2011

Sang Pencinta

menjadi pencinta rahsia
tidak menuju bahagia
tambah penuh sengsara
mustahil melayari suka
sentiasa menempuh duka

aku pencinta rahsia
aku ingin bahagia
aku ingin suka
jauhkan aku dari sengsara
jauhkan aku dari terus berduka

aku sang pencinta
aku pencinta rahsia
yang akan terus mencinta 
sampai akhir usia..

p/s:mode yang sangat jiwang...dem!

12 July 2011

AKU

nama aku
MOHD KAMALUL ARIFFIN BIN MD ALIAS
aku bangga dengan nama aku
walaupun kadang ramai pelik bila kali pertama mendengar

aku ingat nama kawan2 aku
nama penuh dia
nama bapa dia
kenapa begitu sukar untuk orang mengingat nama aku?

seolah olah seronok mengeja nama aku dengan kesalahan
KAMALULU
KAMALLU
KAMARUL
QAMARUL
itu bukan nama aku!


Perasan Perasaan

macam2 perasaan ada
sedih
cemburu
syukur
blur
sakit hati
bengang
kesal
semua ada

mungkin salah sendiri
mungkin salah orang lain
lebih baik salahkan diri sendiri
cemburu tengok orang lain gembira
menyesal dengan sikap sendiri

banyak perkara tergendala
3 minggu macam sekejap
3 minggu boleh jadi lama
kalau 3 minggu,
kalau 4 minggu?

mungkin ada hikmah
sabar saja lah
ambil pengajaran
lain kali rasionalkan fikiran

syukur ada tempat mengadu
ada yang sudi pinjamkan bahu
tak tahu nak bagitahu siapa
atau hanya pendam sendiri2 saja

biarlah orang tak tahu
biarkan orang yang dah tahu
tak perlu minta simpati
jangan biar orang susah hati
yakin dan sabar
semuanya akan baik kembali

perasaan dan perasan
memang tak dapat nak digambarkan
termenung dan terus termenung
hanya itu yang dirasakan menenangkan
walaupun kadang2 makin menyakitkan

nasib,takdir,masa depan
semuanya semakin mengelirukan.

05 July 2011

Puisi:Di Sudut Ini...

Di sudut ini
aku terperosok sendiri
memikirkan nasib dan takdir diri
yang segalanya masih tak pasti

Di sudut ini
aku menanti
segala yang tak pasti
untuk menjadi realiti

Di sudut ini
aku masih menyendiri
dan terus menanti
adakah pasti
segalanya akan menjadi realiti?

Ya ALLAH
aku hambaMU
tunjukkan jalanMU buatku
agar teguh peganganku pada taliMU
agar ampuh imanku bersuluh di jalanMU
agar terhidu buatku harum syurgaMU

LA ILA HA ILLALLAH
MUHAMMAD RASULULLAH...


p/s: puisi ni spontan taip kat handphone masa kat surau minggu lepas. masa tu majlis penutupan aktiviti surau untuk freshie. ingatkan nak perfom puisi ni depan freshie, tapi takda kesempatan.