CLICKable

10 October 2011

WAWASAN PENAMPANG

naaa..tajuk tu bha..
actually aku terfikir nak buat entry ni masa aku nak balik hostel dari KK. masa dalam bas nombor tigablas Terminal Wawasan - Penampang.

almaklumlah kan aku ni peminat tegar kenderaan awam terutamanya bas Penampang Wawasan nombor 13 kalau aku kat KK ni atau bas Pontian Larkin nombor 96 kalau aku kat pontian.. ye la..aku kan takde kenderaan sendiri..dan paling sandi aku xde lesen pon..matai..selama ni bawak motor orang illegally..very da crime~

tadi masa aku dalam bus nombor tigabelas. time tu bas belum jalan. masih tunggu orang penuh. aku duduk sorang-sorang tepi tingkap sambil menikmati bayu malam yang menghembus2 pipi gebu lagi halus mulus aku ni..aku berfikir...

dari HQE pegi Terminal Wawasan tambangnye semilanposen..kalau budak kecik yang mak bapak dy dokong je tak payah bayar tambang..wah...bagus3! tapi kalau mak bapak dy nak bagi dy duduk atas seat..dy mesti bayar tambang..ok la..tapi kan..kalau aku duduk ke..berdiri ke..tambang aku tetap jugak semilanposen. ok aku bukan berkira,,tapi ce pikiOr~ korang naik bus, kene berdiri sebab dah xde seat. then ada satu seat tu budak kecik duduk dan dy still kene bayar tambang. harga tambang sama macam ko.tapi ko tak dapat seat! persoalan yang aku nak timbulkan..kenapa tambang orang yang berdiri ngan orang yang duduk sama?

aku rasa tu ok lagi kot. kalau aku sorang je yang tak dapat seat. aku masih bertenaga dan sasa untuk berdiri kalau setakat dari HQE ke terminal tu. tapi kalau makcik2 ke pakcik2 yang dah sakit kaki tu? tak ke kesian. dah la budak2 remaja yang perasan macho/cun kat KK ni sangat x berbudi bahasa [bukan semua ea..yg x perasan macho/cun tu sangat berbudi bahasa..termasuk yang sememangnya macho..contohnya aku..sangat berbudi bahasa].bukannya dorang nak bagi pakcik2 ni duduk. lagi2 kalau bas tu penuh sampai orang berdiri depan pintu..diulang..depan pintu...bukan d tangga.kadang2 aku kesian tengok orang tu kene berdiri..tapi masalahnya tempat duduk aku ngan orang tu jauh..kang bila aku bangun tetiba ada pulak malaon yg berdiri sebelah aku tetiba duduk dengan tak reti malunya..

tengah aku duduk2 dalam bas tu tadi..sambil tunggu bas tu yang tak reti nak penuh. aku terpandang tingkap tepi aku yang tebukak luas dah macam pintu dah aku tengok..dan aku pon tolak sikit tingkap tu.biar tinggal sikit je bagi udara masuk. bukan apa..aku risau. sekarang ni bukan boleh percaya sangat dengan orang yang lalu lalang kat tepi kita ni. kang tetiba ada OKH [Orang Kurang HajOr ] lalu tepi bas tu lalu menyimbah asid ke muka comel lotey aku ni. tak pasal2 cacat.tak sanggup aku. sapa kata muka aku tak comel.meh sini tunjuk kat aku sepuluh orang yang lagi comel dari aku.cepat tunjuk! senang aku nak simbah asid kat muka dy..haha..
apa yang aku nak sampaikan kat sini. korang eh salah. kita semua kene hati2 kat mana2 je. bahaya ada di mana2. malang tak berbau.kalau berbau senang kita nak tutup hidong. ni tidak. tak sempat nak tutup hidong da kene simbah asid. kalau tutup hidong kan selamat hidong ko..haha~

ada jugak aku terfikir. bila la nak ade kenderaan sendiri kan..xpe! di mana ada kemahuan di situ ada jalan! yeah! chaiyo KA!! 

p/s:korang.aku sempat nak update entry n bace update korang je. belum sempat nak follow komen ke apa kat blog korang. mana sempat, aku buat la.tapi usually aku baca. as a silent reader. xpe! ada masa aku lepak2 kat blog korang lame2 ye..ni nak bz lagi dah ni..mcm2 benda nak blaku pasni. korang keep updating ya! THANX A LOT for viewing!! muah3! [sambil sengaja menyemburkan air liur]..

No comments: